In Nederland weet je maar nooit wat het weer gaat doen. Het kan met bakken uit de lucht komen, maar je kunt ook net zo goed geluk hebben met een lekker zonnetje. Wees als organisatie op alles voorbereid! Te beginnen met je weggevers of merchandise. Deze zijn toch eigenlijk vooral voor marketingdoeleinden bedoeld. En ze zijn het meest effectief wanneer de bezoeker er ook echt iets aan heeft. We hebben voor zowel goed als slecht weer tips voor je voor de beste weggevers en merchandise.
Schip met zure appels
Er is ook in de zomer een aanzienlijke kans in ons land dat er een schip met zure appels aankomt op een festivaldag. Juist dan kun je je slag slaan! Paraplu’s bedrukken met je logo is op een druilerige dag heel effectief. Paraplu’s zijn er in allerlei kleuren, dus kun je toch het hele festivalterrein opvrolijken. Bovendien kun je zo de plu’s ook afstemmen op je huisstijl. En dan zijn er natuurlijk poncho’s, perfect om weg te geven. Wanneer je die weggeeft in plaats van te verkopen, zul je veel waardering krijgen doordat je niet overkomt als een profiteur die er weer winst probeert uit te halen. Poncho’s zijn er simpel in een plastic zakje, maar ook bijvoorbeeld in een sleutelhanger en/of balletje!
Oh sunny day!
Maar even wat meer naar de zonnige kant kijken. Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat het een hartstikke mooie dag wordt. Dan zijn uiteraard zonnebrillen een must. Maar ook opblaasartikelen zijn een mooie optie. Die kun je je bezoekers geven of bijvoorbeeld laten winnen. Het kan een strandbal zijn, maar ook een eenhoorn of misschien wel een flamingo. Deze spullen worden vaak door het publiek gegooid. Leuk en effectief! Op een mooie dag blijven mensen langer en is een feestelijke afsluiting een superleuke manier om onthouden te worden. Laat daarvoor bijvoorbeeld ballonnen bedrukken om op te laten!